آمار کاربران ایسمینار از مرز یک میلیون کاربر گذشت؛ به‌جستوجو فعالیت بین‌المللی

1699170283 آمار کاربران ایسمینار از مرز یک میلیون کاربر گذشت؛ به‌جستوجو

[ad_1]

مدیرعامل ایمسینار خبرداد آمار کاربران این پلتفرم برگزاری وبینار از مرز یک میلیون نفر گذشته است. او باور دارد که اگر شرایط نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در کشور حکمفرما نبوده است، آن‌ها زیاد سریعتر به این مقصد می‌رسیدند. او این چنین پافشاری کرد که نبوده است ایران در یک بازار آزاد جهانی علتشده است که رشد بین‌المللی آن‌ها تندی زیاد کمتری داشته باشد. او اما پافشاری دارد که آن‌ها به‌زودی با تمرکز بیشتری روی بازار جهانی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

«مانوئل اوهان‌جانیانس»، مدیرعامل و مؤسس ایسمینار، در او مباحثه با دیجیاتو درمورد چگونگی آغاز به فعالیت ایسمینار او گفت: «ایده این مجموعه از سال ۱۳۹۲ شکل گرفت و کار روی توسعه آن در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ شروع شد، اما درنهایت در سال ۱۳۹۷ توانستیم در مرکز نوآوری سامسونگ واقع در دانشگاه امیرکبیر، این محصول را اراعه کنیم.»

اوهان‌جانیانس خبرداد این استارتاپ با یک اندوخته شخصی ده میلیون تومانی کار خود را آغاز کرده است: «ما تا به امروز تنها دو راند جذب اندوخته داشتیم و یک بار ۳۳۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۸ و یک بار هم یک رقم ۸۰۰ میلیون تومانی در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ جذب اندوخته کردیم. مجموعاً کمی بیش از یک میلیارد تومان جذب اندوخته داشتیم.»

به حرف های اوهان‌جانیانس، این مجموعه بیش از ۲۰ هزار برگزارکننده دارد و طی سال‌های فعالیت خود میزبان بیش از ۵۰ هزار رویداد در حوزه فعالیت‌های گوناگون ازجمله مدیریت، کارآفرینی، فناوری اطلاعات، مالی، توسعه فردی، زبان، پزشکی و سلامت، روانشناسی، فنی و مهندسی، ورزشی، هنری و… بوده است.

اگر شرایط سال گذشته نبوده است، زیاد سریعتر به این رکورد می‌رسیدیم

اوهان‌جانیانس باور دارد آن‌ها می‌توانستند در تابستان ۱۴۰۱ به این رکورد دست اشکار کنند. او پافشاری دارد آن‌ها در آن دوران رشد تصاعدی خوبی را استعداد می‌کردند و قرار می بود یک جذب اندوخته بزرگ نیز داشته باشند، اما درنهایت به‌علت اتفاقاتی که در نیمه دوم ۱۴۰۱ رخ داد، حتی تا مرز ورشکستگی پیش رفتند: «در سال ۱۴۰۲، توانستیم خوب به میدان برگردیم و رکوردهای خود را جابه‌جا کردیم. یکی از مهم‌ترین رکوردهایمان این می بود که در مهرماه ۱۴۰۲ توانستیم بیشترین درآمد را داشته باشیم. همین درآمد مهرماه مساوی می بود با کل در آمد سال ما در سال ۱۳۹۸.»

اوهان‌جانیانس در جواب به این سوال که در طول زمان‌زمان فعالیت ایسمینار با چه موانعی مواجه بوده‌اند؟ به دیجیاتو او گفت موانع و چالش‌های بسیاری در مسیر رشد آن‌ها وجود داشته، ولی یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها او گفت و گو مالیات بوده است: «هر سال مالیات زیاد بسیاری پرداختیم، درحالی‌که به عنوان مثال، در آن سال ضررده بودیم. برای ما مالیات شگفت‌وغریبی بریده شد که ناچار شدیم آن را بپردازیم. عدم ثبات اقتصادی در کشور هم جهت کاهش توان خرید مالی افراد می‌بشود و در پی آن، کاهش اندوخته‌گذاری برای استعداد‌آموزی در خانواده‌ها پیش می‌آید. افراد باید روحیه و انگیزه برای برگزاری رویداد داشته باشند؛ اما واقعیت اینجاست که شرایط سیاسی جامعه در تعداد بسیاری از مواقع نمی‌گذارد که این اتفاق رخ دهد و ما هم همراه با جامعه درگیر این مشکلات سیاسی می‌شویم. جامعه دلواپس، جامعه عصبی و یا جامعه نومید در آمارهای ما تأثیر می‌گذارد و این نوشته یک امر کاملاً طبیعی است.»

او این چنین پافشاری دارد که چالش مالی هم از مواردی است که تقریباً تمامی بازیگران استارتاپی با آن درگیر می باشند و ایسمینار نیز از این قاعده مستثنا نیست: «ما با جذب اندوخته بزرگ می‌توانیم به یک بازار بزرگ‌تر برسیم، چرا که ما باید کاری کنیم تا فرهنگ منفعت گیری مردم از وبینار و میل به یادگیری در آن‌ها زیاد تر بشود. بازار ما نیاز به یک پرش اساسی دارد و این نوشته‌ها احتمالا در کرونا زیاد تر به چشم افراد آمد، اما اکنون مجدد از نظرها افتاده است.»

آینده ایسمینار به فعالیت بین‌المللی گره خورده است

آمار کاربران ایسمینار از مرز یک میلیون کاربر گذشت؛ به‌جستوجو

اوهان‌جانیانس این چنین در جواب به این سوال که آیا تصمیم فعالیت بین‌المللی دارند یا خیر خبرداد که آینده ایسمینار با همین نوشته گره خورده‌است. او باور دارد که مجموعه آن‌ها باید بتواند هر فردی در هر نقطه‌ای از دنیا را در معرض دید میلیون‌ها مخاطب بگذارد: «دنیای بدون محدودیت برای رویدادهای آنلاین مقصد همیشگی ما بوده و در آینده نیز می‌خواهیم روی آن تمرکز کنیم. ما دوران کرونا را پشت سر گذاشتیم و در آن زمان در حوزه برگزاری وبینار تمرکز داشتیم و در جهان بی‌رقیب بودیم. اگر در آن زمان در یک بازار آزاد بودیم یک رشد نمایی را استعداد می‌کردیم کمااینکه مجموعه‌هایی همانند ما وجود دارند که در عرض یک سال به یونیکورن تبدیل شدند.» او باور دارد حتی اگر مجموعه ایسمینار در کشورهای همسایه ایران فعالیت می‌کرد می‌توانست به اهداف جهانی خود زیاد سریعتر برسد.

اوهان‌جانیانس به دیجیاتو خبرداد آن‌ها مشتریان خارجی دارند که مقصد‌شان بازار ایران است و تمایل دارند به بازار ایران داخل شوند و با آن‌ها بر پایه رمزارزها تعامل به‌وجود می‌آید: «اما درهر حال تحریم‌ها و ایرانی بودن ما علتمی‌بشود که در توسعه بین‌المللی انچه که باید نتوانیم پیش برویم و به مشکل بخوریم. برنامه ما اینست که یا با اسم خود ایسمینار یا با اسم فرد دیگر در بازار جهانی فعالیت کنیم تا بتوانیم به این بازار برسیم.» مدیرعامل ایسمینار در نهایت ابراز امیدواری کرد بتواند به‌زودی جذب اندوخته خوبی چه از داخل و یا خارج کشور داشته باشند تا هرچه سریعتر به اهداف بلندپروازانه خود دست اشکار کنند چرا که از نظر او، این اهداف دور از دسترس نیستند.

امکاناتی تازه به ایسمینار اضافه شد

ایسمینار

هم‌زمان با ثبت این رکورد، ایسمینار از امکان‌هایی تازه در پلتفرم خود رونمایی کرده است. این امکانات به فراخور تنوع برگزارکنندگان این استارتاپ و نیازهای ایشان در حوزه‌های گوناگون طراحی و اجرا شده‌اند. خرید اقساطی خدمات برگزاری وبینار اولین ویژگی تازه این مجموعه است که برای تسهیل برگزاری وبینار درنظر گرفته شده است. در این روش برگزارکنندگان وبینار می‌توانند خدمات برگزاری وبینار از جمله اشتراک‌های وبینار و بسته‌های خبر‌رسانی و تبلیغات را تهیه کنند و هزینه آن را به صورت اقساطی تا ۱۸ ماه پرداخت کنند. ارسال دعوت‌نامه به جستوجو کننده‌ها و ثبت نامی‌های وبینار دومین امکانی که به ایسمینار افزوده شده است ارسال دعوت‌نامه از طریق پنل کاربری است. با این امکان برگزارکنندگان سپس از ایجاد وبینار جدیدشان می‌توانند به کاربرانی که در وبینارهای قبلی‌شان ثبت نام کرده‌اند از طریق ایمیل و پیامک خبر‌رسانی کنند. این چنین برگزارکنندگان می‌توانند به افرادی که آنها را در ایسمینار جستوجو کرده‌اند ایمیل و پیامک ارسال کنند. بعد با ایجاد وبینار در ایسمینار می‌توانید شبکه خود را هم شکل دهید.

ویژگی بازارچه خدمات ایسمینار نیز از جدیدترین امکاناتی است که این مجموعه در اختیار کاربران خود قرار داده‌است. در این بازارچه، نیازمندی‌هایی که یک برگزارکننده برای برگزاری رویداد خود دارد را در اختیارشان قرار می‌دهد. در این قسمت همکاران تجاری ایسمینار خدمات مختلفی همچون تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی، سیستم مدیریت آموزش اختصاصی و … را به برگزارکنندگان اراعه خواهند داد.

آخرین امکانی که به ایسمینار افزوده شده است، تهیه بسته‌های اشتراک برگزاری وبینار است. برگزارکنندگان می‌توانند بسته‌های اشتراک را با دقت به نیازمندی‌های خود به صورت یک ماهه، ۳ ماهه، ۶ ماهه و یک ساله تهیه کنند. با اشتراک‌ ماهانه ایسمینار، برگزارکنندگان می‌توانند بدون محدودیت در تعداد ساعت با هر نرم‌افزاری که در سایت حاضر است وبینارشان را برگزار کنند.

[ad_2]

منبع

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث، فرهنگ و گردشگری را در آفتاب وطن بخوانید.