مردان کمتر از زنان اطلاعات منفی زندگی خود را در بین می‌گذارند

مردان کمتر از زنان اطلاعات منفی زندگی خود را در.webp

[ad_1]

یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که مردان نسبت به زنان اشتیاق کمتری برای گفتن اطلاعات منفی دارند. در مورد اخبار مثبت هر دو جنسیت به یک میزان رغبت دارند اطلاعات خود را نقل کنند. به گمان زیادً مردان زیاد تر از زنان دلواپس این می باشند که در چشم دیگران چطور به‌نظر می‌رسند و نمی‌خواهند گفتن مطالب منفی نمود اجتماعی آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

براساس مقاله منتشرشده در مجله Experimental Social Psychology، زنان زیاد تر خبر و مطالب منفی را منتقل می‌کنند و مردان اشتیاق کمتری برای این امر نشان خواهند داد. علت این نوشته به گمان زیادً این است که نگرانی مردان در مورد این که دیگران چطور آن‌ها را می‌بینند زیاد تر از زنان است. مردان زیاد تر می‌خواهند با بازگوکردن اطلاعات مثبت، تأثیر خوبی بر روال خودسازی و نمود اجتماعی‌شان بگذارند.

نتایج سه آزمایش روی بیش از ۱۰۰۰ نفر

با دقت به این که در دنیای امروزی مردم به‌راحتی اطلاعات را روی پلتفرم‌های گوناگون به‌صورت روزانه می‌فرستند، مطالعه تازه بینش‌هایی را در مورد نحوه به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات توسط ما و این چنین پیامدهای به‌اشتراک‌گذاری این اطلاعات در عصر دیجیتال اراعه می‌دهد.

برای بازدید تفاوت‌های جنسیتی در به‌اشتراک‌گذاری انواع گوناگون اطلاعات، محققان سه آزمایش متفاوت را روی بیش از ۱۰۰۰ نفر انجام دادند. در آزمایش اول، افراد باید زمان‌هایی را که حس می‌کردند تشنه افشای اطلاعات خود به دیگران می باشند، اظهار کنند؛ سپس باید می‌انها گفتند که آیا واقعاً این اطلاعات را به اشتراک گذاشته‌اند یا خیر. دو آزمایش دیگر زیاد تر برای دریافت میزان کمیت و توزیع این آمار بین زنان و مردان انجام شد.

براساس نتایج و داده‌های آماری این آزمایش‌ها، اگر اطلاعات مثبت (برای مثالً در مورد ارتقا) باشد مردان و زنان تمایل شبیهی نشان خواهند داد، اما در مواقعی که اطلاعات منفی باشد (برای مثالً عدم‌ پیروزی در دریافت ترفیع) مردان تمایل کمتری به بازگوکردن آن خبر دارند.

این مطالعه این چنین نشان داد که زنان نسبت به مردان از سطح افشای خود رضایت بیشتری دارند، درحالی‌که اکثر شرکت‌کنندگان مرد زیاد تر به نهان‌کردن افکار و احساسات خود مایل بودند، حتی وقتی که احتمالا بهتر می بود آن‌ها را با دیگران در بین بگذارند.

در بین گذاشتن اطلاعات در عصر دیجیتال به‌طور فزاینده‌ای رایج و دائمی است. ظهور رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های ارتباطی دیجیتال سطوح بی‌سابقه‌ای از به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات را در دسترس قرار داده که به گمان زیادً پیامدهای اجتماعی و روانی در پی داشته باشد.

[ad_2]

منبع