ایکس به‌خاطر انصراف تبلیغ‌دهندگان، ۷۵ میلیون دلار از درآمد خود را از دست می‌دهد

ایکس به‌خاطر انصراف تبلیغ‌دهندگان، 75 میلیون دلار از درآمد خود.webp

[ad_1]

شبکه اجتماعی ا‌یکس که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، طبق معمولً بیشترین درآمد را در ماه‌های آخر سال به‌دست می‌آورد، چون برندهای بزرگ و کوچک کمپین‌های تبلیغاتی خود را در آن برگزار می‌کنند. با این حال، اکنون حرف های شده که بیشتر از ۱۰۰ برند و حتی انواع فرد دیگر از تبلیغ‌کنندگان، همانند نامزدهای سیاسی، تبلیغات خود در این شبکه اجتماعی را به‌طور کامل متوقف کرده‌اند و در صورت عدم برگشت آن‌ها، ایکس امکان پذیر تا ۷۵ میلیون دلار از درآمد تبلیغات خود در سال جاری را از دست بدهد.

ماه قبل در گزارشی حرف های شده می بود که اپل به‌همراه شرکت‌های فرد دیگر از جمله دیزنی خرید تبلیغات ایکس را به‌علت پست‌های یهود‌ستیزانه ایلان ماسک متوقف کرده‌اند. اکنون بر پایه گزارش نیویورک تایمز، تعداد این شرکت‌ها در حال افزایش است و تصمیم تبلیغ‌کنندگان می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر درآمد ایکس داشته باشد.

مطابق گزارش تایمز، Airbnb به‌اندازه بیشتر از یک میلیون دلار از تبلیغات خود در ایکس را متوقف کرده و این مقدار برای نتفلیکس ۳ میلیون دلار است. ایکس این چنین امکان پذیر به علت توقف کمپین‌های تبلیغاتی زیرمجموعه‌های مایکروسافت ۴ میلیون دلار از درآمد تبلیغاتی خود را از دست بدهد. اوبر و کوکاکولا دو برند معروف فرد دیگر می باشند که تصمیم گرفتند خرید تبلیغات از ایکس را متوقف کنند.

بایکوت تبلیغات در ایکس توسط شرکت‌های بزرگ

مشکل بین ا‌یکس و تبلیغ‌کنندگان آن از گزارش گروه ناظر رسانه Media Matters اغاز شد که مطابق آن، شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک، تبلیغات وب‌سایت خود را در کنار محتواهای یهودستیزانه مشخص می کند. ادعایی که علتشد ماسک از سازمان ناظر بر رسانه‌ها شکایت کند و این چنین از تبلیغ‌کنندگان به‌گفتن سرکوبگران آزادی گفتن یاد کند.

1700919356 838 ایکس به‌خاطر انصراف تبلیغ‌دهندگان، 75 میلیون دلار از درآمد خود

ایکس در شکایت خود حرف های که Media Matters عمداً محیطی را تشکیل کرده می بود تا تبلیغات در کنار این «محتواهای حاشیه‌ای» نمایش یابند. بااین‌حال، اشکار نیست که این اتفاق دقیقاً چطور رخ می‌داد. «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل این شرکت نیز در پستی از ایکس دفاع کرد و او گفت که تبلیغ اپل فقط برای دو کاربر در کنار محتواهای نامطلوب نمایش داده شده که یکی از آن‌ها Media Matters بوده است.

این نهاد ناظر در بیانیه خود شکایت ایکس را «بی نتیجه» خواند و او گفت مشتاقانه آماده است تا در دادگاه پیروز بشود.

[ad_2]

منبع