هوش مصنوعی یکشبه کسبوکار شما را منقلب نمیکند!
[ad_1]
اگرچه OpenAI کاربران سازمانی را ترغیب میکند تا از هوش مصنوعی منفعت ببرند، اما یکی از مدیران این شرکت میگوید مردم نباید منتظر باشند که این فناوری بهشدت تجارت آنها را تحول دهد. «برد لایتکپ»، مدیر ارشد عملیات OpenAI، در مصاحبهای او گفت که برخی افراد بیشازحد از قابلیتهای هوش مصنوعی تعریف میکنند؛ برخیها گمان میکنند که هوش مصنوعی در یک چشمبرهمزدن میتواند تغییرات اساسی در کسبوکارشان تشکیل کند، درحالیکه حقیقت این چنین نیست.
بر پایه مصاحبه CNBC با مدیر ارشد عملیات OpenAI، نباید انتظار داشت که هوش مصنوعی بتواند به این زودیها کسبوکارها را منقلب کند. لایتکپ او گفت شرکتها انتظار دارند که هوش مصنوعی مولد تعداد بسیاری از مشکلات را حل کند، هزینهها را به شکل چشمگیری افت دهد و در صورت ابراز مشکل، رشد را به شرکت بازگرداند. او او گفت که اگرچه هوش مصنوعی میتواند کارها را بهبود دهد، اما با پشتیبانی آن تا این مدت نمیتوان مشکلات را کاملاً حلوفصل کرد، چون این فناوری تا این مدت در مرحله های ابتدایی است.
هوش مصنوعی سازمانی ChatGPT و انتظارات بالای شرکتها از آن
OpenAI نسخه سازمانی چتبات محبوب ChatGPT را نیز اراعه کرده و وعده داده است که این هوش مصنوعی از دادههای اختصاصی و حساس شرکتها محافظت میکند. لایتکپ او گفت این شرکت تا این مدت مشغول بازدید لیست انتظار طویل کسبوکارها برای دسترسی به نسخه سازمانی ChatGPT است.
مصرفکنندگان و سازمانها، بعد از تبلیغات گسترده شرکتهای فناوری برای هوش مصنوعی بهگفتن راهی جهت آسانترکردن کارها، زیاد استقبال کردند. از سویی نگرانی این سازمانها درمورد انتشار کردن ناخواسته اطلاعات، گسترشدهندگانی همانند OpenAI، مایکروسافت و آمازون را وادار کرد تا نسخههای سازمانی مدلهای هوش مصنوعی مولد با امنیت زیاد تر را اراعه کنند.
بااینحال، برخی کارمندان در شرکتهایی که از هوش مصنوعی منفعت گیری میکنند، ناخشنود می باشند و میگویند هوش مصنوعی کارها را آسانتر نکرده است. برای مثال یک چتبات بانکی که با پشتیبانی OpenAI ساخته شده است چندان مورداستقبال مشتریان قرار نگرفته، چون مردم هم چنان ترجیح خواهند داد بهجای هوش مصنوعی با یک فرد برای کسب اطلاعات ربط بگیرند.
[ad_2]
منبع