اپل میخواهد مک را به یک پلتفرم رقابتی برای بازیها تبدیل کند
[ad_1]
اپل همیشه تلاش کرده تا قابلیتهای گیمینگ رایانههای شخصی مک خود را تحکیم کند و اکنون میتوان برخی از بازیهای رده بالا را در مک استعداد کرد، اما کوپرتینوییها برای تبدیلشدن به پلتفرم مهم گیمرها تا این مدت راه بسیاری در پیش دارند. اکنون در یک مصاحبه تازه، مدیران اپل درمورد کوششهای این شرکت برای تبدیلکردن مک به پلتفرمی برای بازیهای AAA سخن بگویید کردهاند.
«گوردون کپل»، مدیر بازاریابی محصولات مک اپل در مصاحبهای با اینورس به برخی از قابلیتهای مخصوص مک برای استعداد بازیها اشاره کرد:
«ما ویژگیهای انحصاری در مک داریم که در هیچ سیستم فرد دیگر همانند نمایشگرها و اسپیکرها وجود ندارند. به این علت هنگامی روبه رو سیستمی قرار میگیرم که کارایی دارد، عالی بهنظر میرسد، و بیشتر از اندازه داغ نمیبشود، فهمید میشوم که این یک استعداد گیمینگ عالی است.»
بهبود استعداد بازیها با اپل سیلیکون مک
او در قسمت فرد دیگر از سخنان خود او گفت:
«اپل سیلیکون همهچیز را تحول داده است. اکنون، همه مکهایی که با اپل سیلیکون اراعه خواهد شد، میتوانند بازیهای AAA را اجرا کنند. اپل سیلیکون سیستمهای مهم ما را منقلب کرده و با M2 ،M1 و M3 از نظر گرافیک بهبود چشمگیری داشته است.»
اپل اخیراً بهطور مستقیم تلاش کرده تا در فضای بازیهای AAA رقابت کند. تراشههایی که به تازگی توسط کوپرتینوییها معارفه شدهاند از قابلیتهای رهگیری پرتو با شتاب سختافزاری و سایهزنی مش حمایتمیکنند. این شرکت این چنین روی یک پلتفرم سختافزاری یکپارچه کارکرده است که در آن ساخت بازی برای مک و سپس اجرای آن روی پلتفرمهای دیگر آسانتر است.
«داگ بروکس» از تیم بازاریابی محصولات مک نیز در قسمت فرد دیگر از این مصاحبه میگوید:
«بازی بخشی اساسی در طراحی اپل سیلیکون بوده است. حتی قبل از این که تراشهای وجود داشته باشد، بازی اساساً در مرحله های اولیه برنامهریزی و سپس در طول گسترش مورد نظر ما قرار داشته است. فکر میکنم زمان طراحی تراشههایمان، ساخت سیستمهای متعادلی را در نظر میگیریم که از نظر CPU ،GPU و حافظه عملکردی عالی اراعه میکنند. یقیناً، [بازیها] به پردازندههای گرافیکی قدرتمندی نیاز دارند، اما به همه آن ویژگیهای دیگر نیز نیاز دارند و تراشههای ما برای رسیدن به این مقصد طراحی شدهاند.»

بااینحال، زمان ساخت یک پلتفرم بازی، حمایتاز گسترشدهندگان نیز اهمیت بسیاری دارد و «لیلاند مارتین»، مدیر بازاریابی نرم افزار اپل در این رابطه میگوید:
«اندوختهگذاری روی پیروزی جامعه گسترشدهندگان جهانی مأموریت همیشگی ما بوده و واقعاً در حال تحول محصولات ما است. ما دائماً به بازخوردها گوش میدهیم و به جستوجو رویکردهایی برای بهبود اپ استور هستیم.
برای من، این نوشته نشاندهنده ظرفیت حاضر است، چون مدلهای توزیع مختلفی وجود دارد که گسترشدهندگان میتوانند آنها را انتخاب کنند. چه اپ استور مک باشد، چه استیم باشد، چه اپل آرکید باشد، فکر میکنم مک با بغل باز اراعه شده است و هرچه محتوای بیشتری داشته باشیم، افراد بیشتری سود میبرند.»
اپل این چنین امیدوار است که گسترشدهندگان و ناشران بازیها فهمید شوند که کاربران قابلتوجهی وجود دارند که از مک برای استعداد بازیهای خود منفعت گیری میکنند. در چند زمان قبل ناظر انتشار کردن بازیهایی از جمله Lies of P و Baldur’s Gate 3 روی مک بودهایم و غول فناوری این چنین میخواهد فرآیند اراعه بازیها روی پلتفرمهای خود را سریع تر کند.
[ad_2]
منبع