سبد کالا دی ماه واریز شد
[ad_1]
کالابرگ | منفعت گیری از این مطرح کالابرگ اجباری نیست بلکه فرد می تواند یا کالا بخرد یا در بیستم هر ماه به طور نقدی برداشت کند در کالابرگ اعتبار واریزی قابل برداشت به شکل نقدی نیست و فقط با آن میتوان ۱۰ قلم کالای اساسی را خریداری کرد.مردم میتوانند با مراجعه به فروشگاههای حاضر ۱۰ قلم کالای اساسی پیشبینی شده در این مطرح کالابرگ به قیمت ۵۳۰ هزار تومان را خریداری کنند. آخرین اخبار در رابطه کالابرگ را در خبر آزاد بخوانید
سبد کالا دی ماه کی واریز میشود؟ و استعلام سبد کالا با این کد دستوری از مواردی است که در ادامه به آن پرداخته ایم.
بر پایه دهک بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یارانه دی ماه ۱۴۰۲ که مرحله ۱۵۵ می باشد امروز چهارشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ به حساب مشمولان یارانه واریز و از ساعت ۱۲ بامداد روز پنجشنبه ۲۱ دی قابل برداشت می بشود. مبلغ یارانه برای دهک های اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک های پنجم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان می باشد. اما می خواهیم بدانیم کالابرگ دی ماه ۱۴۰۲ کی شارژ می بشود؟ برای خبر از جزئیات کالابرگ دی ماه در اندیشه معاصر همراه ما باشید.
یارانه دی ماه ۱۴۰۲ و کالابرگ دی ماه کی شارژ میشود؟
سرپرستان خانوار جز دهکهای اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان بهازای هر نفر و سرپرستان خانوار جز دهکهای چهارم تا نهم، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بهازای هر نفر از این یارانه منفعتمند خواهند شد.
سبد کالا دی ماه کی واریز میشود؟
مشمولان یارانه در صورتی که از کالابرگ الکترونیکی منفعت گیری نکرده باشند مبلغ کامل یارانه یه حساب سرپرست خانوار واریز می بشود اما اگر خانوارها از کالابرگ منفعت گیری کنند مقدار مورد منفعت گیری از مقدار ۱۱ قلم کالای اساسی، از مبلغ یارانه کم شده و باقی مانده به حساب سرپرستان خانوار واریز می بشود.
از این رو در صورتی که خانواده ای ماه قبل از مبلغ یارانه به گفتن کالابرگ الکترونیکی منفعت گیری کرده باشد و از یارانه برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی منفعت گیری کرده باشد، مابقی مبلغ به طور نقدی به حساب سرپرستا خانوار واریز می بشود. مبلغ یارانه برای خرید کالاهای اساسی و تعلق دادن به کالابرگ الکترونیکی یک ماه جلوتر قابل خرج کردن می باشد و اگر خانواده ای حداقل مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از یارانه ی خود را به خرید کالاهای اساسی تعلق دهد مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به گفتن یارانه تشویقیبه حساب سرپرستان خانوار واریز می بشود که این مبلغ هم باید صرف خرید کالا بشود و یک ماه جلوتر قابل خرج کردن است.
سامانه استعلام یارانه با کد ملی
سرپرست هر خانوار میتواند در وبگاه hemayat.mcls.gov.ir دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را ببیند. این سامانه برای خبررسانی و رسیدگی به امور مرتبط با دریافت یارانهها راهاندازی شده است.
این چنین، امکان مراجعه به سامانه حمایتمعیشتی و انجام اعتراض از این طریق برای همه افرادی که فکر میکنند به نادرست از مطرح هدفمندی یارانهها حذف شده یا جزو واجدین شرایط یارانه معیشتی قرار نگرفتهاند، وجود دارد.
استعلام سبد کالا با این کد دستوری
همه خانوارهای مشمول مطرح کالابرگ الکترونیک میتوانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.
دیگر خانوارهای دهکهای اول تا سوم در مرحله بعدی مطرح، تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
وزارت صنعت معدن و تجارت با معارفه مرکز تماس و روشهای ارتباطی با مطرح سبد کالای حمایتی خبرداد: برای ربط مردم با سامانه سبد کالای حمایتی، کانالهای ارتباطی زیر جهت خبررسانی و جواب به سئوالات و پیگیری مشکلات برقرار شده است:
از طریق مراجعه به اینترنت: وبسایت رسمی خبررسانی سامانه به آدرس www. yaranehkala.ir جهت مشاهده آخرین اخبار مربوط به مطرح و لیست فروشگاههای مجاز در دسترس است. از طریق این وبسایت، هر شهروند میتواند حالت شمول خود در مطرح را پیگیری و موجودی سبد کالای خود را استعلام نماید.
از طریق تلفن گویای وزارت صنعت، معدن و تجارت: شهروندان محترم میتوانند از طریق مرکز تماس وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره ۰۹۶۱۲ با مسئولین و کارشناسان مطرح جهت دریافت جواب سئوالات خود تماس حاصل فرمایند.
از طریق شرکتهای اراعه دهنده خدمات پرداخت: در صورت ابراز هرگونه اشکال در فرایند تراکنش، همانند روال قبل مردم میتوانند با مرکز تماس شرکتهای اراعه دهنده خدمات پرداخت که روی رسید دستگاه کارتخوان درج شده است، پیگیری موارد به انجام رسانند.
از طریق تماس با درگاه خبررسانی همراه اول: این چنین شهروندان محترم میتوانند با تماس با درگاه خبررسانی همراه اول به شماره #۷۹۹*، و یا ارسال پیامک به شماره ۵۰۰۰۷۹۹، با ارسال شماره کارت بانکی و کد ملی خود از حالت شمول خود در مطرح خبر یافته و این چنین اطلاعات مربوط به موجودی سبد کالای خود را دریافت نمایند. در این خصوص دقت بشود که شماره کارت بانکی که واریز یارانه نقدی به آن صورت میپذیرد مد نظر است.
چند تذکر مهم از سوی وزارت صنعت درمورد سبد کالا:
– برای دریافت سبد کالای تخصیص یافته به نزدیکترین فروشگاه به محل سکونت مراجعه بشود.
– فروشگاههای اراعهکننده سبد کالا مجاز به اخذ هیچگونه وجه نقدی و غیرنقدی از شهروندان محترم نیستند.
– جهت دریافت سبد کالای حمایتی به همراه داشتن کارت عابر بانک سرپرست خانوار الزامی است.
– برنج، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع نباتی و پنیر اقلام راه اندازی دهنده سبد کالای حمایتی می باشند.
– تلاش بر این است سبد کالای حمایتی به طور یکجا به خانوارهای مشمول تحویل بشود.
– در صورت ناقص بودن سبد کالا در مراجعه اول به فروشگاه امکان مراجعه مجدد برای دریافت اقلام باقیمانده آن در طول ماه وجود دارد.
سوالهای متداول در خصوص سبد کالای حمایتی دولت
به منظور جلوگیری از سرگردانی شهروندان محترم در خصوص جزئیات مطرح اراعه سبد کالای حمایتی، لیستی از سوالهای متداول و عمومی در خصوص جزئیات مطرح و دستاندرکاران آن در زیر گردآوری شده است. این لیست در طول زمان بر پایه تغییرات کلی و جزئی در مطرح سبد کالای حمایتی به روز رسانی میبشود.
سوال: سبد کالای حمایتی به چه افرادی تعلق میگیرد؟
جواب: خانوارهای مشمول سبد حمایتی کالا به ترتیب زیر بوده و به هر خانوار یک سبد کالا تعلق میگیرد:
کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی
کلیه شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی
کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون فراهم اجتماعی
روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
دانشجویان متأهل به تشخیص وزارتخانههای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی
طلاب به تشخیص مرکز مدیریت حوزههای علمیه
سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی سرزمین
سوال: نحوه تخصیص سبد کالای حمایتی به خانوارها چطور است؟
جواب: اطلاعات خانوار مشمول سبد کالای حمایتی از طریق کارت عابر بانکی که توسط سرپرست خانوار در مطرح یارانههای نقدی به سازمان مدیریت هدفمندی یارانهها اظهار شده است مدیریت میبشود. به ازای هر خانوار مشمول مطرح یک سبد حمایتی در نظر گرفته شده است که با مراجعه سرپرست خانوار به همراه کارت عابر بانک وابسته به فروشگاههای مجاز عامل توزیع در سراسر سرزمین به ایشان تحویل میگردد.
شیوه کار در این مطرح همانند انجام خرید از فروشگاه با منفعت گیری از کارت عابر بانک بوده و بدون اراعه کارت بانکی سرپرست خانوار امکان تحویل سبد کالا وجود ندارد. این چنین شبیه همه تراکنشهای بانکی برای داشتن رمز صحیح کارت الزامی است و در صورت سه بار نادرست در ورود رمز، کارت بانکی مسدود و اراعه خدمت مقدور نخواهد شد.
سوال: محتویات هر سبد کالای حمایتی شامل چه اقلامی است؟
جواب: قیمت ریالی هر سبد کاﻻ برای سال آینده معادل ۸۰۰ هزار ریال میباشد. این سبد یک هدیه برای هر خانوار است و تعداد افراد خانوار در اندازه سبد تأثیری ندارد. برداشت دولت در محاسبات برای تعیین اندازه سبد این بوده که هر خانوار بیشتر از دو نفر عضو دارد و اقلام این سبد حمایتی شامل موارد ذیل است:
دو بطری ۸۱۰ میلیلیتری روغن نباتی مایع
۱۰ کیلو وگرم برنج بستهبندی شده
۴ کیلو وگرم گوشت مرغ یا دو عدد مرغ بستهبندی شده
۸۰۰ گرم پنیر با بستهبندی ۴۰۰ گرمی (UF)
۱٫۸ کیلو وگرم یا دو بسته دوازدهتایی تخم مرغ
عموم کالاهای سبد حمایتی از محل تشکیل داخل فراهم میبشود به استثنای برنج که به علت محدودیت در تشکیل داخل از محل واردات برنجهای خارجی تهیه میگردد. تلاش مهم بر این است که جامعه مقصد کلیه کالاهای سبد حمایتی را به طور یکجا دریافت کند، ولی این امکان نیز فراهم شده که در صورت وجود نقص در اقلام تحویلی به زمان توزیع، سرپرست خانوار بتواند سبد کالای خود را با چند نوبت مراجعه دریافت نماید.
سوال: سبد کالای حمایتی در چه دورههای وقتی (ماهانه، دورهای، فصل به فصل، …) توزیع میبشود؟
جواب: توزیع سبد کاﻻی حمایتی، با هماهنگیهای به عمل آمده اکنون به طور ماهانه در فروشگاههای مجاز عامل توزیع در سراسر سرزمین صورت میپذیرد.
سوال: برای آگاهی از جزئیات اطلاعات سبد کالای تعلق گرفته به خانواده خود باید به کدام سازمانها، نهادها و یا سامانههای اینترنتی مراجعه کنم؟
جواب: توزیع سبد کاﻻی حمایتی، با هماهنگیهای به عمل آمده اکنون به طور ماهانه در فروشگاههای مجاز عامل توزیع در سراسر سرزمین صورت میپذیرد. این چنین پورتال خبررسانی سامانه سبد کالای حمایتی دولت پیوندهای ملزوم را برای پیگیری حالت سبد کالای خانوار و استعلام کارت بانکی متصل به آن فراهم مینماید.
سوال: برای دریافت سبد کالای تعلق گرفته به خانواده خود باید به کدام سازمانها، فروشگاهها و یا سامانههای اینترنتی مراجعه کنم؟
جواب: توزیع سبد کاﻻی حمایتی، با هماهنگیهای به عمل آمده اکنون به طور ماهانه در فروشگاههای مجاز عامل توزیع در سراسر سرزمین صورت میپذیرد. برای دریافت سبد کالای حمایتی، سرپرست خانوار باید کارت بانکی متصل به حساب واریز یارانه نقدی خود را به همراه داشته باشد. در فروشگاههای مجاز عامل توزیع، اراعه هر سبد کالا تنها به دارنده کارت بانکی مزبور صورت خواهد پذیرفت. فروشگاههای مجاز و عامل مطرح، نقاط اراعه سبد کالای حمایتی به سهمیهپذیرها میباشند.
تا بحال اراعه این سبد از طریق فروشگاههای زیر مسیر گردیده است:
فروشگاههای تعاونی کارکنان دولت در ۳۱ استان سرزمین
فروشگاههای تعاونی مصرف فرهنگیان (فروشگاههای تحت پوشش اتحادیه فرهنگیان) در ۳۱ استان سرزمین
فروشگاههای امکان (فروشگاههای تعاونی اتحادیههای کارگری) در ۳۱ استان سرزمین
فروشگاههای اتکا (فروشگاههای تعاونی ارتش و نیروهای مسلح) در ۳۱ استان سرزمین
فروشگاههای زنجیرهای رفاه در ۳۱ استان سرزمین
فروشگاههای زنجیرهای شهروند در سطح شهر تهران
هموطنان گرامی میتوانند جهت دریافت اطلاعات دقیق فروشگاه ضمن شمارهگیری #۷۹۹* و یا #۲۷۶۷* از حالت دقیق فروشگاههای مجاز مطرح در نزدیکی محل سکونت خود خبر یابند.
سوال: در صورت منقضی شدن کارت بانکی آیا میتوانم سبد کالای تعلق گرفته به خانواده خود را دریافت نمایم؟
جواب: از آنجایی که تحویل سبد کالای حمایتی منوط به برقراری اتصال کارت بانکی به شبکه توزیع است، از شهروندان محترم تقاضا میبشود که نسبت به درستی و سالم بودن کارت و این چنین منقضی نشدن آن مطمعن حاصل نمایند. تاریخ انقضای هر کارت بانکی بر روی آن درج شده است؛ لذا الزام دارد در صورت وجود هرگونه خدشه و خرابی فیزیکی و یا انقضای کارت، دارنده آن برای تمدید و کسب خبر از حالت کارت خود و صحت همه موارد به شعب صادرکننده کارت مراجعه نمایند. کوتاهی در این مورد علتمیبشود سیستم به زمان توزیع کالا قادر به شناسایی خانوار وابسته از روی کارت بانکی نبوده و تحویل سبد کالا به ایشان مقدور نباشد؛ لذا دارندگان کلیه کارتهایی که تاریخ انقضای آنها قبل از ۱۳۹۳/۱۲/۲۹ است باید نسبت به معاوضه کارت بانکی و ثبت اطلاعات کارت تازه در سامانه مدیریت حساب خانوار عمل نمایند.
سوال: آیا فروشگاههای عامل توزیع مجاز به اخذ وجه نقد در ازای تحویل سبد کالا می باشند؟
جواب: خیر؛ این سبد کالایی کاملا رایگان است و سرپرستان خانوار دقت داشته باشند که در هیچ مقطعی از مرحله های کاری تحویل سبد کالا، هیچ فروشگاهی تحت هیچ عنوانی مجاز به اخذ وجه نقد در ازای تحویل اقلام به خانوارهای مشمول مطرح نمیباشد. شهروندان محترم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص مراتب را به نهادهای ذیربط گزارش نمایند.
سوال: آیا فروشگاههای عامل توزیع مجاز به اراعه ناقص محتویات سبد کالا می باشند؟
جواب: تلاش مهم بر این است که جامعه مقصد کلیه کالاهای سبد حمایتی را به طور یکجا دریافت کند، ولی به علت وجود مشکلات احتمالی در فراهم و توزیع کالاهای سبد حمایتی این امکان فراهم شده که در صورت وجود نقص در اقلام تحویلی به زمان توزیع، سرپرست خانوار بتواند مابقی اقلام سبد کالای خود را با چند نوبت مراجعه به فروشگاه عامل توزیع دریافت نماید.
مدیر اجرایی مطرح سبد کالای دولت پیشتر در تشریح آخرین اخبار، از توزیع سبد کالا تا قبل از ۱۵ بهمن با همراه داشتن کارت یارانه، خبر رسانی به مشمولان با پیامک و راهاندازی سامانه خبری سبد کالا طی امروز خبر داده می بود
بهمن حاجعلی در رابطه آخرین حالت تامین و توزیع سبد کالا دولت اظهار داشت: ۵ قلم کالای مورد نیاز از جمله برنج، روغن، مرغ، پنیر و تخممرغ به طور کامل تامین شده و از امروز در شبکه خرده فروشی قرار گرفته است. این سبد کالا قرار است طی روزهای آینده و قبل از ۱۵ بهمن ماه از طریق سایت هدفمندی یارانهها بین سرپرستان خانوار توزیع بشود.
او گفت: با هماهنگیهایی که با همه دستگاههای وابسته انجام شد، مشمولان این مطرح همپوشانی نخواهند داشت و خانوارهایی که دو یا چند نفر کارمند، یا کارگر دارند، یک سبد کالا خواهند گرفت.
حاج علی تصریح کرد: سبد کالای دولت کاملا رایگان است و دریافت هرگونه وجهی تحت هر گفتن از مشمولان ممنوع است.
وی در رابطه شناسایی سرپرستان خانوار او گفت: بر پایه جامعه مقصد، همه کدهای ملی این افراد دریافت شده و قرار است بر مبنای آن سرپرستان خانوار اشکار شوند و سپس کارتهای هدفمندی آنها برای دریافت سبد کالا فعال بشود.
مدیر اجرایی توزیع سبد کالا خاطر نشان کرد: پولی در کارتهای هدفمندی سرپرستان خانوار واریز نمیبشود بلکه بعد از شناسایی سرپرستان، از طریق پیامک شرکتهای ایرانسل و همراه اول به سرپرستان خانوار اظهار میبشود که میتوانید برای دریافت سبد کالا عمل کنید. مشمولان میتوانند با ارسال کد ملی خود به شماره پیش بینی شده که بعدا اظهار میبشود، از این نوشته مطلع شوند.
حاجعلی با اشاره به این که مرغ و برنج سبد کالا از ذخیرهسازی داخلی تامین شده او گفت: قیمت مرغی که در این سبد کالا قرار دارد به علت این که از ذخیرهسازی سرزمین منفعت گیری میبشود قیمت آن نزدیک به ۴ هزار و۵۰۰ تومان است و اگر قرار می بود از بازار و با نرخ جاری تامین بشود نزدیک به ۷ هزار تومان محاسبه میشد.
وی تصریح کرد: قیمت سبد کالایی در کل در قیاس با بازار آزاد حداقل ۲۰درصد برای دولت ارزانتر همه شده است که یقیناً به طور رایگان بین مشمولان توزیع میبشود.
وی با اشاره به این که سامانه برای خبررسانی در رابطه سبد کالا از امروز راه اندازی خواهد شد فرمود: در کارتهای هدفمندی یارانههای سرپرستان خانوار فایلی باز خواهد شد که مشخص می کند این فرد میتواند سبد کالا را دریافت کند و قرار است توزیع کالاها در شبکه توزیع فرهنگیان، امکان (مخصوص کارگران)، اتکا (برای نیروهای مسلح و بازنشستگان) اسکاد (کارمندان و بازنشستگان دولتی) و فروشگاههای رفاه، شهروند، سپه و برخی سازمانهای میدان ها (برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی) انجام بشود.
مدیر اجرایی مطرح توزیع سبد کالا در رابطه دریافت سبد کالای خبرنگاران، طلاب و دانشجویان او گفت: این افراد میتوانند به علت کوچک بودن جامعه مقصد آنها، به همه شبکههای توزیع مراجعه کنند.
وی در رابطه بازده وقتی که جامعه مقصد مهلت دارند برای دریافت سبد کالا عمل کنند خاطر نشان کرد: در قبل هیچ محدودیت وقتی برای دریافت سبد کالاهایی که دولت برای عموم مردم در نظر میگرفت وجود نداشت، اما اکنون تلاش میکنیم دریافت سبد کالا از یک تاریخی اغاز و در تاریخ مشخصی نیز به آخر برسد. یقیناً تلاش میکنیم این بازه وقتی به اندازهای باشد که نه مردم برای دریافت آن هجوم بیاورند و نه این که نسبت به دریافت آن انگیزه نداشته باشند.
حاجعلی در جواب به این سوال که شما پیش از این در نشست خبری خود اظهار کرده بودید که قرار است یک مهلت ۱۵ روزه برای دریافت سبد کالا داده بشود او گفت: اکنون اظهار میکنم که این بازه وقتی در حد قابل قبولی خواهد می بود که استرسی به جامعه مقصد داخل نشود و بتواند به راحتی این سبد را دریافت کند. اگر به هر دلیلی نقصی در شبکه فراهم و یا توزیع و یا حمل و نقل به صور خاص یا عام کشوری وجود داشت، مهلت را تمدید میکنیم تا همه بتوانند این سبد را دریافت کنند.
وی در جواب به این که آیا کارگرانی که قرارداد ندارند از جمله کارگران ساختمانی و فصلی سبد کالا میگیرند یا نه، تصریح کرد: ما عین مصوبه دولت را اجرا میکنیم و همه افرادی را که دولت تعیین کرده است، سبد کالا میدهیم.
حاجعلی در ادامه گفت: ما مسئول اجرای مصوبه دولتیم و مصوبه دولت جامعه را تعریف کرده و اگر بخواهد آن را بسط و گسترش دهد به دولت بر میگردد و ما در سبد بهمن و اسفند بر پایه مصوبه دولت عمل میکنیم.
مدیر اجرایی مطرح توزیع در جواب به این که مگر ما برنج ایرانی نداشتیم که از برنج هندی در سبد کالا منفعت گیری شد، او گفت: چند قضیه وجود دارد نخست این که برنج ایرانی کیفی قیمتش بالا است و برنج ایرانی پر محصول هم به لحاظ کیفیت متفاوت است، ولی برنج هندی که در سبد قرار میگیرد همه با یک کیفیت بوده و قابل پخت است و نوشته آلودگی که نقل شده غیر منطقی است، چون دستگاههای کنترل کیفی بازار را رصد میکنند و همه مواد غذایی تحت شرایط استاندارد خاص کنترلی داخل میبشود.
[ad_2]
منبع