تفاوت قیمت تیبا دست دوم و کارخانه
[ad_1]
بر پایه قیمت محصولات سایپا در بازار امروز ماشین، قیمت تیبا صفر مدل هاچبک سال ۱۴۰۱ حوالی ۳۸۰ میلیون تومان است. این چنین قیمت تیبا صندوق دار صفر نیز ۳۸۵ میلیون تومان شده است. بازدید قیمت خودروهای کارکرده مشخص می کند که برای خرید تیبا هاچبک دست دوم سال ۹۴ با ۱۷۴ هزارکیلومترکارکرد باید ۲۶۵ میلیون تومان هزینه کنید.
قیمت تیبا صندوق دار دوگانه سوز سال ۹۳ نیز با ۳۹۵ هزارکیلومتر کارکرد به ۲۱۰ میلیون تومان رسیده است.
قیمت تیبا صفر در بازار و کارخانه
برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
| هاچ بک EX | ۱۴۰۱ | با رینگ فولادی – سایپا | صفر | ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
| صندوق دار SX بنزینی | ۱۴۰۱ | سایپا | صفر | ۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
|
تیبا، صندوق دار SX بنزینی
|
۱۴۰۰ | ۴۳,۰۰۰ | ۳۱۳,۰۰۰,۰۰۰ |
|
تیبا، هاچ بک SX
|
۱۳۹۴ | ۱۷۴,۰۰۰ | ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
|
تیبا، صندوق دار SX دوگانه سوز
|
۱۳۹۳ | ۳۹۵,۰۰۰ | ۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
تیبا، هاچ بک EX
|
۱۳۹۷ | ۱۳۶,۰۰۰ | ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
|
تیبا، صندوق دار SX بنزینی
|
۱۳۹۹ | ۵۸,۰۰۰ | ۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا با نام قبل مینیاتور در ۲۳ آذر ۱۳۸۹ رونمایی شد. سایپا در طراحی این ماشین، تا حد بسیاری از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کرهای پشتیبانی گرفت. در طراحی این ماشین، منفعت گیری از قطعات پراید، کیا ریو و تندر۹۰ مشهود است. ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با قبول منفعت گیری از مشاوران خارجی در این پروژه، منفعت گیری از ازمایش ها سایپا در تشکیل ریو و پراید را علتکاهش هزینه طراحی این ماشین میداند. این ماشین گسترش یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف نزدیک به ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. این ماشین در نسخهٔ فول هم قابل خواست می بود.
هزینه طراحی این ماشین ۱۲۰میلیون دلار است که منفعت گیری از قطعات و طراحیهای مشترک، علتکاهش هزینه همه شده طراحی آن شد. این ماشین در زمان رونمایی خودرویی برای دهکهای میانی و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون رونمایی شد اما در آخر با افزایش قیمت از دسترس دهکهای پایین خارج شد. تشکیل این ماشین در مردادماه سال ۱۴۰۱ به علت عدم ایمنی کافی ماشین متوقف شد.
[ad_2]
منبع