منفعت گیری از بلواسکای بدون نیاز به دعوت‌نامه ممکن شد

منفعت گیری از بلواسکای بدون نیاز به دعوت‌نامه ممکن شد.webp

[ad_1]

نزدیک به یک سال بعد از راه‌اندازی اپلیکیشن بلواسکای که ثبت‌نام در آن تنها با دعوت‌نامه ممکن می بود، اکنون همه کاربران می‌توانند در این شبکه اجتماعی ثبت‌نام و از آن منفعت گیری کنند. این پلتفرم تا بحال موفق به جذب نزدیک به ۳ میلیون کاربر شده، اما اکنون به شکل جدی‌تر رقابت خود را با ایکس و تردز اغاز می‌کند.

بلواسکای در پستی در وبلاگ خود خبرداد که سیستم ثبت‌نام از طریق دعوت‌نامه به این شرکت پشتیبانی کرد تا بتواند رشد کاربران را مدیریت کند و در عین حال رفته‌رفته قابلیت‌های بیشتری را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

ثبت‌نام عمومی در بلواسکای اغاز شد

«جی گرابر»، مدیرعامل این شرکت در او مباحثه با بیزنس اینسایدر او گفت: «در طول یک سال قبل، به خودمان فضا دادیم تا یقین شویم که چیزهایی نظیر زیرساخت‌های مبنایی و ظرفیت‌های مدیریت محتوا فراهم شده‌اند. اکنون دیگر آماده‌ایم. در ادامه ماه جاری [میلادی] قابلیت Federation و برچسب‌گذاری شخص ثالث را فعال می‌کنیم تا افراد بتوانند سرویس‌های مدیریتی مورد نظر خود را اجرا کنند.»

قابلیت Federation به کاربران اجازه خواهد داد تا دسترسی‌های آزادتر و قابل‌شخصی‌سازی‌تری داشته باشند. بلواسکای مدعی است که کاربران در این پلتفرم می‌توانند خودشان انتخاب داشته باشند، به‌جای این که قوت انتخاب را به شرکت‌های خصوصی یا الگوریتم‌های مخفی بدهند.

پروژه بلواسکای در سال ۲۰۱۹ توسط «جک دورسی»، بنیان‌گذار توییتر اغاز شد. در آن زمان، دورسی انتظار داشت که این پلتفرم تحت هدایت گرابر بتواند به یک پروتکل اجتماعی باز برای تعامل های عمومی تبدیل بشود و حتی این ایده وجود داشت که احتمالا توییتر یک روز از این پروتکل منفعت گیری کند.

در سال ۲۰۲۱، بلواسکای به یک شرکت جدا گانه تبدیل شد اما تا این مدت با توییتر مراودات مالی داشت. منتها بعد از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، این مراودات به‌کلی قطع شد. اکنون این دو پلتفرم رقیب یکدیگر محسوب خواهد شد و با دقت به جنجال‌هایی که از زمان ورود ماسک به‌وجود آمده، تعداد بسیاری از کاربران توییتر این شبکه اجتماعی را به مقصد بلواسکای ترک کرده‌اند.

[ad_2]

منبع