مواظب نسخه‌های شبیه کوروش کمپانی بازار ماشین باشید!

مواظب نسخه‌های شبیه کوروش کمپانی بازار ماشین باشید.webp

[ad_1]

طی روزهای قبل، ناظر انتشار کردن خبر کلاهبرداری کوروش کمپانی در بازار موبایل بودیم. این شرکت با وعده فروش آیفون بیست میلیون تومانی، اندوخته‌های تعداد بسیاری را جذب و سپس عمل به کلاهبرداری کرد. روش کوروش کمپانی برای کلاهبرداری از مالباختگان، ترفند پانزی می بود که در صفحات اجتماعی دیجیاتو به آن پرداخته‌ایم. بااین‌حال بازار موبایل تنها بازاری نیست که امکان کلاهبرداری پانزی در آن وجود دارد. شرایط شگفت بازار ماشین نیز عرصه ملزوم را برای کلاهبرداری فراهم می‌کند.

این چنین بخوانید: تجمع شاکیان خرید لیزینگی ماشین در تاکستان قزوین به خشونت منجر شد

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی به نوشته کلاهبرداری کوروش کمپانی و جذابیت‌های هم‌زمان دو بازار موبایل و ماشین برای سودجویان پرداخته است. اگر برای داشته باشید، مدتی پیش در دیجیاتو به تجمع مالباختگان یک شرکت لیزینگ ماشین در تاکستان قزوین پرداختیم. این تجمع با تیراندازی مدیران شرکت لیزینگ به خشونت کشیده شد. بر پایه گزارش‌های کاربران در دیگر رسانه‌ها، تعداد شکایات کاربران از شرکت‌های لیزینگ درحال گسترش است؛ موضوعی که مشخص می کند هزاران کوروش کمپانی کوچک در بستر بازار متلاطم ماشین شکل گرفته‌اند.

کوروش کمپانی‌ بازار ماشین چطور شکل گرفت؟

سیاست‌گذاران بازار ماشین طی چندسال قبل، شرایطی انحصاری و بسته را تشکیل کرده‌اند که تنها روزنه آن، واردات ماشین است. این روزنه نیز زیاد کوچک است و اکثر مشتریان توانایی منفعت گیری از آن را ندارند. به این علت بستر ملزوم برای کلاهبرداری از مصرف‌کنندگان با فروش رؤیا فراهم شده است. تعداد بسیاری از شرکت‌های شبیه کوروش کمپانی در بازار ماشین با وعده تحویل اتومبیل ارزان‌قیمت با اقساط طویل مدت به مردم، اندوخته‌های بسیاری را جذب کرده‌اند.

از نظر دیگر مقررات سخت‌گیرانه واردات ماشین و این چنین ثبت‌نام خودروهای وارداتی، جهت راه‌اندازی فرآیند فروش کد ملی شده است. عامل مهم وقوع این مشکل، اختلاف قیمت قابل‌دقت بین بهای رسمی و بازار خودروها است. درواقع سودجویان با ترفند کسب سود آسان، مشتریان را ترغیب به فروش کد ملی با مبلغی بین ۲۵۰ الی ۳۵۰ میلیون تومان می‌کنند. حال آن‌که این کار غیرقانونی است و فروش کدملی برای ثبت‌نام ماشین تعهدات مالی و قانونی تعداد بسیاری را برای فرد فراهم می‌کند. درنتیجه کلاهبرداران به‌راحتی مالک سود باد آورده خواهد شد، درحالی‌که فرد فروشنده کدملی تبعات مهم مشکلات را به دوش می‌کشد.

به هر صورت به نظر می‌رسد که مواردی از این قبیل، زنگ خطر کلاهبرداری‌‌‌ها در حوزه ماشین را به صدا درآورده‌‌‌اند. حال باید دید که سیاست‌گذاران به این هشدارها دقت دارند یا خیر. بااین‌حال همانند دیگر رسانه‌ها، ماموریت ما آگاهی‌رسانی به مصرف‌کنندگان است. در شرایطی که بازار ماشین در حالت تلاطم کامل قرار دارد، فریب وعده سود آسان و بادآورده را نخورید و خود را در دام کلاهبرداری‌های میلیاردی قرار ندهید.

[ad_2]

منبع