اپل طی ۴ سال جلوی ۷ میلیارد دلار تراکنش کلاهبرداری بالقوه را گرفته است_آفتاب وطن

0 0
Read Time:۲ Minute, 2 Second


به گزارش آفتاب وطن

اپل چهارمین گزارش تحلیلی سالانه پیشگیری از تراکنش‌های کلاهبرداری را به‌اشتراک گذاشت؛ در این گزارش، اپل درمورد قوانین اپ استور، نحوه حفاظت از کاربران در برابر برنامه‌های کلاهبرداری و دیگر مسائل امنیتی سخن بگویید کرد.

سایت رسمی اپل می‌گوید که تنها در سال ۲۰۲۳، بیشتر از ۱.۸ میلیارد دلار تراکنش کلاهبرداری بالقوه را مسدود کرده است و این رقم برای بازه وقتی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ برابر با ۷ میلیارد دلار بوده است. علاوه‌براین، کوپرتینویی‌ها بیشتر از ۱۴ میلیون کارت اعتباری دزدیده‌شده را مسدود و بیشتر از ۳.۳ میلیون حساب را از انجام تراکنش‌های مالی منع کرده‌اند.

بیشتر از ۱.۷ میلیون برنامه در سال ۲۰۲۳ به‌علت عدم مراعات استانداردهای اپل برای نگه داری حریم خصوصی، امنیت و محتوا رد شدند. ۱۱۸,۰۰۰ حساب گسترش‌دهنده نیز بسته شدند که این مقدار نسبت به سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۴۲۸,۰۰۰ عدد افت یافته است. این افت در وهله اول، ناشی از کوششهای تازه اپل برای جلوگیری از تشکیل حساب‌های جعلی است؛ به‌علاوه، ثبت‌نام بیشتر از ۹۱,۰۰۰ گسترش‌دهنده به‌علت نگرانی‌های مربوط به کلاهبرداری، رد شده است.

افزون‌براین، بیشتر از ۱۵۳ میلیون حساب مشتری تقلبی مسدود و نزدیک به ۳۷۴ میلیون حساب گسترش‌دهنده و مشتری بسته شده‌اند.

برخی از اپلیکیشن‌های خدمات مالی که به‌واسطه کوششهای مهندسی‌شده «پیچیده و مخرب»، تلاش در کلاهبرداری از کاربران داشتند، شناسایی و حذف شدند. اپل می‌گوید در کل ۴۰,۰۰۰ اپلیکیشن برای فعالیت‌های مخرب مالی، مسدود شدند. ۳۸,۰۰۰ برنامه دیگر به‌علت ویژگی‌های غیرمستند یا نهان و ۳۷۵,۰۰۰ برنامه نیز به علت نقض حریم خصوصی، رد شدند.

علت انتشار کردن این گزارش توسط اپل

گزارش اپل به‌جستوجو تغییراتی در اتحادیه اروپا انتشار شده است که به برنامه‌ها اجازه نصب خارج از اپ استور را داده است و برخی از روندهای بازدید برنامه‌ها را به‌هم می‌زند. برنامه‌هایی که از بازارهای برنامه‌های جانشین یا وب‌سایت‌ها توزیع خواهد شد باید تحت یک فرایند قبول اسناد رسمی قرار بگیرند، اما اپل محتوای آن‌ها را بازدید نمی‌کند.

اپل ادعا کرده است که دانلود برنامه‌های خارج از اپ استور، کاربران را در معرض خطر کلاهبرداری و مسائل مربوط به نقض حریم خصوصی قرار می‌دهد.

دسته بنی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

اخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث، فرهنگ و گردشگری را در آفتاب وطن بخوانید.

اخبار فناوری



منبع

Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %