چتباتی با پشتوانه ۱۰۰ سال مشاوره؛ ۷۰ درصد کارمندان مکینزی اکنون از هوش مصنوعی منفعت گیری میکنند_آفتاب وطن
[ad_1]
به گزارش آفتاب وطن
شرکت مکینزی اند کامپنی (McKinsey & Company) که در اراعه خدمات مشاوره مدیریتی فعالیت میکند، بیشتر از یک سال پیش چتبات هوش مصنوعی اختصاصی خود را با نام Lilli معارفه کرد. این چتبات کاربران بسیاری اشکار کرده است.
به گزارش بیزینس اینسایدر، این چتبات هوش مصنوعی روی دیتاهای اختصاصی مکینزی که نتیجه ازمایش ها صدساله این شرکت است این چنین بیشتر از ۱۰۰ هزار سند و مصاحبه آموزش دیده است. هماکنون نزدیک به ۷۰ درصد کارمندان مکینزی از چتبات Lilli منفعت گیری میکنند: این چتبات در کارهایی همانند تحقیق، آنالیز و تشکیل ایده به کارمندان پشتیبانی میکند.
چتبات هوش مصنوعی Lilli با ازمایش ها صدساله شرکت مکینزی به پیروزی رسید
نحوه کار چتبات Lilli به این صورت است که کاربران ابتدا خواستهایشان را داخل میکنند. سپس این چتبات نکات کلیدی را جمعآوری و ۵ تا ۷ محتوای داخلی مرتبط را شناسایی میکند و کاربران را به متخصصان مناسب در شرکت ارجاع میدهد. این چنین کاربران میتوانند انتخاب کنند مخزن دانش داخلی شرکت یا منبع های خارجی به سؤالاتشان جواب دهند.
چتبات Lilli اولین بار سال ۲۰۲۳ بهصورت داخلی در شرکت مکینزی اراعه شد اما از آن زمان تا بحال منفعت گیری از آن بهشدت افزایش یافته است. بر پایه آمارها، هماکنون بیشتر از ۷۰ درصد ۴۵ هزار کارمند مکینزی از این چتبات منفعت گیری میکنند. یکی از مدیران ارشد مکینزی میگوید کارمندانی که از این چتبات منفعت گیری میکنند، حدوداً ۱۷ بار در هفته سراغ منفعت گیری از Lilli میروال.
هنگامی مکینزی اولین بار چتبات Lilli را راه انداخت، کارمندان چیزی را استعداد کردند که شرکت آن را «اضطراب سریع» یا تردید درمورد آنچه باید از این ربات سوال کرد، نامگذاری کرد. اما مکینزی فهمید شد فقط یک ساعت آموزش میتواند شراکت کارمندان را بهبود دهد.
به حرف های یکی از مدیران ارشد مکینزی، این ابزار ابتدا برای تحلیل پاورپوینت ساخته شده می بود اما اکنون کارمندان میتوانند برای کارهایی همانند تحقیق، خلاصهسازی اسناد، تجزیهوتحلیل دادهها و طوفان فکری از آن منفعت گیری کنند. مکینزی گزارش کرده کارمندان با چتبات Lilli توانستهاند تا ۳۰ درصد در زمان خود صرفهجویی کنند.
دسته بنی مطالب
[ad_2]