استراتژی تازه بوگاتی، گسترش خودروهای تکساخت و سفارشی_آفتاب وطن
[ad_1]
به گزارش آفتاب وطن
بوگاتی این هفته ماشین جدیدی را رونمایی میکند، خودرویی که یکی از لوکسترین و گرانترین اتومبیلهای روی زمین است. معارفه بوگاتی سولیتیر (Solitaire) بخشی از استراتژی تازه بوگاتی است، برنامهای که این برند را به تولیدکننده خودروهای انحصاری، خاص، سفارشی و تکساخت تبدیل میکند. در واقع بوگاتی تصمیم دارد خطوط مونتاژ خود را تعطیل کند و به تولیدکننده خودروهای سلطنتی برای پادشاهان و شاهزادگان تبدیل شود.
یقیناً خط تشکیل بوگاتی اکنون نیز خاص به حساب میآید، چرا که خودروهای بوگاتی با دست ساخته خواهد شد. استراتژی تازه بوگاتی تشکیل و معارفه مدلهای را تحت تاثییر قرار خواهد داد، خودروهایی به بازار اراعه خواهد شد که تنها یک نمونه از آنها به تشکیل خواهد رسید.
استراتژی تازه بوگاتی، برگشت به دوره اقتصاد طلایی
چرخش بوگاتی به سمت تشکیل خودروهای انحصاری، تصمیم جدیدی نیست. این شرکت در نخستین روزهای فعالیت خود، تنها خودروهای انحصاری و خاص تشکیل میکرد. یکی از مشهورترین محصولات این شرکت در دوران قبل، بوگاتی تایپ ۵۷ اسسی آتلانتیک می بود. به حرف های «ژان بوگاتی»، موسس و مدیر این شرکت، تایپ ۵۷ اسسی آتلانتیک نشاندهنده یک تاثییر هنری روی چهار چرخ می بود.
استراتژی تازه بوگاتی، نشان دهنده برگشت این شرکت به نیمه اول قرن بیستم است. در آن دوران صنعت تشکیل بدنههای خاص برای خودروهای تشکیل زیاد، رونق تعداد بسیاری داشت. در آن زمان مشتریان بعد از خرید شاسی، موتور و گیربکس، بدنه را به طور سفارشی در اختیار میگرفتند. حذف محدودیتهای تشکیل زیاد، فضای کاری گستردهای را برای طراحان و تیونرها پدید میآورد. آنها میتوانند هرچه مشتری میخواهد، بدون نگرانی و محدودیت در محصول نهایی اعمال کنند.
به نظر میرسد برخلاف رویه برخی کشورها، بازار جهانی در حال برگشت به دوران اقتصاد طلایی است. در این دوران گروه کوچکی از مصرفکنندگان آنقدر ثروتمند خواهد شد که یک ابرخودرو تشکیل زیاد نمیتواند پاسخگوی نیازهای آنها باشد. به زودی بازار خودروهای چند میلیون دلاری دلنشین خواهد شد، در حالیکه بازار خودروهای چند هزار دلاری از رونق خواهد افتاد.
دسته بنی مطالب
[ad_2]