رنو داستر ۴×۴ آفرودی در راه است، رقیب اروپایی سوزوکی جیمنی_آفتاب وطن
[ad_1]
به گزارش آفتاب وطن
رنو قبول کرد که نسخه آفرود شاسیبلند کوچک داستر ۴×۴ آفرودی را اراعه خواهد کرد اما بهعلت مقررات آلایندگی، گمان افزایش قوت آن دور از انتظار به نظر میرسد. مقصد از اراعه داستر آفرودی، مقابله با محبوبیت رو به رشد سوزوکی جیمنی در بازارهای گوناگون است.
«جولین فری»، رئیس قسمت محصولات داستر، در او مباحثه با خبرنگاران استرالیایی، درمورد اراعه نسخه آفرود داستر با نشان رنو و داچیا سخن بگویید کرد.
بااینحال، فری گمان افزایش قوت و گشتاور و این چنین تغییرات در سیستم ۴x۴ که اکنون با تعلیق جدا گانه عقب و تعدادی حالت رانندگی آفرود همراه است را دور از انتظار دانست.
علت آن هم این است که تحول در خروجی موتور میتواند مقدار آلایندگی داستر را افزایش دهد. افزایش مقدار آلایندگی ضربه بزرگی به فروش این مدل محبوب در سراسر اروپا خواهد زد.
مشخصات فنی رنو داستر اکنون چیست؟
داستر در استرالیا با نشان رنو و دو گزینه پیشرانه شامل موتور ۱.۳ لیتری توربو بنزینی چهارسیلندر با خروجی ۱۱۳ کیلووات (۱۵۱.۵ اسببخار)/۲۷۰ نیوتن متر در نسخه دیفرانسیل جلو و موتور ۱.۲ لیتری توربو بنزینی سهسیلندر با خروجی ۹۶ کیلووات (۱۲۸.۷ اسببخار)/۲۳۰ نیوتن متر و بوست هیبریدی خفیف در نسخه ۴x۴ اراعه میشود.
موتور ۱.۳ لیتری با گیربکس هفتسرعته دوکلاچه اتوماتیک و موتور ۱.۲ لیتری با گیربکس شش سرعته دستی کار میکند.

در دیگر بازارهای خارجی، داستر با موتورهای ۱، ۱.۶ و ۱.۵ لیتری اراعه میشود. موتور دومی دیزلی است و خروجی کمتری نسبت به نمونه ۱.۳ لیتری در استرالیا دارد.
بااینحال، رنو/داچیا آپشنهای ظاهری بسیاری ازجمله سپرهای بی همتا برای بهبود زوایای ورود و خروج و قلابهای یدککشی را برای داستر اراعه میدهد.
لاستیکهای چهارفصل و افزایش ارتفاع به داستر پشتیبانی میکنند تا راحتتر از مسیرهای ناهموار عبور کند.

رنو داستر بهگفتن یک مدل آفرود با شاسی یکپارچه، در قسمت شاسیبلندهای کوچک با سوبارو کراسترک و جیپ کامپس رقابت میکند. این چنین سوزوکی جیمنی با شاسی نردبانی یکی از رقبای نزدیک داستر محسوب میشود.
دسته بنی مطالب
[ad_2]