جو بایدن به تیک تاک پیوست
[ad_1]
کمپین انتخاباتی ریاستجمهوری «جو بایدن» برای جذب کاربران جوان بهسمت شبکه اجتماعی تیک تاک رفته است. با دقت به این که تیک تاک متعلق به شرکت چینی بایتدنس است، برخی مقامات ارشد آمریکایی دلواپس این عمل جو بایدن می باشند. از نظر دیگر، بایدن در سال ۲۰۲۲ قانونی را امضا کرده می بود که به جهت آن، اکثر دستگاههای دولتی نباید از این اپلیکیشن منفعت گیری کنند.
بر پایه گزارش گاردین، جو بایدن طی جریان مسابقه «سوپر بول» حساب کاربری جدیدی در تیک تاک ساخته است و در ویدیویی درمورد این مسابقه سخن بگویید میکند. راهاندازی این کمپین در تیک تاک علتنگرانیهایی درمورد امنیت ملی شده است. برخی از قانونگذاران آمریکایی بهعلت نگرانی از این که دولت چین میتواند به دادههای کاربران دسترسی داشته باشد یا بر آنچه مردم در این اپلیکیشن میبینند تأثیر بگذارد، خواستار ممنوعیت آن شدهاند.
تیک تاک نیز مدعی شده است که دادههای کاربران آمریکایی را با دولت چین در بین نمیگذارد و عمل های اساسی برای محافظت از حریم خصوصی کاربران خود انجام داده است.
کمپین انتخاباتی جو بایدن در تیک تاک
«مایکل هاپکینز»، یک استراتژیست دموکرات که در کمپینهای انتخاباتی «باراک اوباما» و «هیلاری کلینتون» کار میکرد، او گفت که تعداد بسیاری از دموکراتها با دقت به نگرانیهای امنیتی دادهها، در منفعت گیری از تیک تاک برای ربط با رأیدهندگان مردد بودهاند. او او گفت که نامزدها باید با این حقیقت مواجه شوند که این اپلیکیشن بستری است که در آن میتوانند به مردم با هر جمعیتی دسترسی اشکار کنند.
تیک تاک ماه قبل میلادی خبرداد که اکنون ۱۷۰ میلیون آمریکایی از این پلتفرم منفعت گیری میکنند، این رقم در سال قبل میلادی ۱۵۰ میلیون نفر می بود. با دقت به این رقم زیاد بزرگ، نامزدهای ریاستجمهوری آمریکا هرچقدر هم که محافظهکار باشند، مسلماً از این پلتفرم برای ربط با طیف جوانتر رأیدهندگان منفعت گیری میکنند.
تا بحال کمپین بایدن از افراد مشهور و اینفلوئنسرها برای رساندن مطلبهای سیاسی خود به جمعیت جوانتر منفعت گیری کرده است. ربط با این جمعیت برای بایدن کلیدی است؛ چرا که سن او ۸۱ سال است و نظرسنجیها مشخص می کند که ۷۵ درصد از افرادی که انتظار میرود در ماه نوامبر ۲۰۲۴ (آبان ۱۴۰۳) رأی خود را به صندوق بیندازند، اعتقاد دارند که او برای ریاستجمهوری زیاد مسن است.
[ad_2]
منبع