کدام خودروسازان جهان بیشترین درآمد را به ازای هر کارمند خود دارند؟ + اینفوگرافیک

رتبه بندی ۲۰ خودروساز برتر جهان براساس درآمد به ازای هر کارمند + اینفوگرافیک

[ad_1]

درآمد به ازای هر کارمند (Revenue per employee) که به اختصار به آن آرپی‌بی (RPE) می گویند، یک شاخص مهم است که به طور تقریبی مشخص می کند هر کارمند برای یک شرکت چه مقدار درآمدزایی دارد. اینفوگرافیک زیر، رتبه بندی خودروسازان برتر جهان بر پایه درآمد به ازای هر کارمند را به عکس کشیده. این داده ها بر پایه قیمت بازار هر شرکت در سال ۲۰۲۳، محاسبه شده است.

کیا در بازدهی درآمد پیشرو است

با اندازه گیری درآمد خودروسازان به ازای هر کارمند، شرکت کیا پیشتاز است و غول های این صنعت همانند فورد و جنرال موتورز را پشت سر می گذارد.

این خودروساز کره جنوبی در سال ۲۰۲۳ به ۲.۱۳ میلیون دلار درآمد به ازای هر کارمند رسید. ۳۴,۱۷۸ نیروی کار این شرکت در سال قبل مجموعاً ۷۲.۶۷ میلیارد دلار درآمد داشته اند.

1710046219 236 کدام خودروسازان جهان بیشترین درآمد را به ازای هر کارمند.webp
1710046219 589 کدام خودروسازان جهان بیشترین درآمد را به ازای هر کارمند.webp

این رقم به شدت با آخرین مورد در لیست، فورد اوتوسان، در تضاد است. این شرکت مستقر در ترکیه که به طور مساوی متعلق به شرکت خودروسازی فورد و کوچ هلدینگ است، با وجود درآمد قابل دقت ۱۲.۲۶ میلیارد دلاری، تنها ۵۸۰,۰۰۰ دلار به ازای هر کارمند درآمد داشت.

وجود فراری رده های بالا، با ۱.۱۸ میلیون دلار به ازای هر کارمند، بر استراتژی متغیری اصرار می کند که در آن وسایل نقلیه لوکس در تعداد کم، حاشیه درآمد قابل توجهی برای هر کارمند دارند.

1710046219 505 کدام خودروسازان جهان بیشترین درآمد را به ازای هر کارمند.webp

در بین خودروسازان بزرگ‌تر، بی‌ام‌و و جنرال موتورز به ترتیب با ۱.۰۷ و ۱.۰۲ میلیون دلار به ازای هر کارمند پیشتاز می باشند و کارکنان خود را به جریان‌های درآمدی قوی تبدیل می‌کنند.

در همین حال، تسلا، با وجود فناوری پیشگامانه خود، تنها ۷۴۰,۰۰۰ دلار به ازای هر نیروی کار، برابر با استون مارتین و توفاش ترک، درآمد داشته است. زیاد جلوتر از تسلا، یکی دیگر از سازندگان خودروهای برقی، سوئدی به نام پولستار، به ازای هر کارمند به ۱.۱۲ میلیون دلار دست یافت و به رتبه چهارم در این فهرست رسید.

همانطور که داده ها نشان می دهد، کارایی فقطً به اندازه نیروی کار یا میراث برند بستگی ندارد، بلکه با منفعت گیری استراتژیک از منبع های انسانی نیز مرتبط است.

[ad_2]

منبع

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث، فرهنگ و گردشگری را در آفتاب وطن بخوانید.