مشخصات ال ۹۰ ایرانیزه انتشار شد، کادیلا به پی ۹۰ تحول نام داد_آفتاب وطن
[ad_1]
به گزارش آفتاب وطن
پارس ماشین، شرکت زیرمجموعه سایپا، کاتالوگ رسمی نسخه ایرانیزه تندر ۹۰ یا همان ال ۹۰ معروف را انتشار کرد. نخستین مسئلهای که در کاتالوگ ال ۹۰ ایرانیزه جلب دقت میکند، تحول نام این ماشین از کادیلا به پی ۹۰ است. این تحول نشان از آن دارد که مدیران سایپا و پارس ماشین نام غیررسمی این ماشین در بازار یعنی ال ۹۰ را پذیرفتهاند و آن را به پی ۹۰ تحول دادهاند. سخن P در محصول P90 به نام شرکت پارس ماشین اشاره دارد.
ال ۹۰ ایرانی با موتور پژوسیتروئن
همان گونه که انتظار داشتیم، پیشرانه ۱.۶ لیتری ME16 سایپا زیر کاپوت ال ۹۰ ایرانیزه یا همان پی ۹۰ قرار دارد. این پیشرانه همتای موتور ایرانماشین موسوم به TU5 پلاس است که مطرحهای آن بر پایه همکاری بین سایپا و سیتروئن در دسترس طرف ایرانی قرار گرفتهاند. حداکثر راندمان پیشرانه ME16 برابر با ۱۱۳ اسببخار قوت و ۱۴۴ نیوتنمتر گشتاور اظهار شده است. نسخه اولیه پی ۹۰ پارس ماشین به گیربکس پنج سرعته دستی تجهیزخواهد می بود اما امکان اراعه آن با گیربکس اتوماتیک در آینده وجود دارد.
سیستم تعلیق پی ۹۰ ایرانیزه همانند دیگر خودروهای این سطح ساده است. محور جلو این ماشین از سیستم مرسوم مکفرسون و محور عقب آن از سیستم میله پیچشی منفعت گیری میکند. پارس ماشین ترمزهای عقب پی ۹۰ را تحول نداده است، به این علت هم چنان ناظر نصب ترمزهای دیسکی در جلو و کاسهای در عقب برای این ماشین هستیم. باک سوخت پی ۹۰ نیز ۴۷ لیتر ظرفیت دارد.
پی ۹۰ در قسمت امکانات و تجهیزات، میتواند با دیگر سدانهای تشکیل داخل رقابت کند. دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز اضطراری، سیستم صوتی به همراه نمایشگر ۷ اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، آنتن کوسهای، مهشکن جلو و عقب، اتولایت و دیلایت، آینهها و شیشههای برقی، سنسور باران و تنظیم ارتفاع اتوماتیک چراغ ازجمله تجهیزات ال ۹۰ ایرانیزه می باشند. پارس ماشین تا این مدت زمان دقیقی را برای اراعه P90 به بازار اشکار نکرده است.
دسته بنی مطالب
[ad_2]
منبع