پلتفرم دان ورود به خانه ۵ میلیون ایرانی را مقصدگذاری کرد_آفتاب وطن
[ad_1]
به گزارش آفتاب وطن
گزارش کارکرد سالانه دان مشخص می کند که این پلتفرم به بیشتر از ۱.۵ میلیون کاربر و ۹۰۰ هزار کاربر فعال ماهانه رسیده است.
به گزارش دیجیاتو، مدیران پلتفرم دان در نشستی با گفتن «دیستوری» که روز جمعه ۳۱ مرداد ۱۴۰۴ برگزار شد، به تشریح گزارش کارکرد سال ۱۴۰۳ این پلتفرم و برنامههای آینده آن پرداختند.
«رضا سجادی»، همبنیانگذار و مدیرعامل دان (Done) در این نشست با اشاره به سابقه فعالیت این پلتفرم، او گفت: «دان در سال ۱۳۹۵ با معارفه اندروید باکس هوما اغاز بهکار کرد. از ابتدا به این نتیجه رسیدیم که نمیتوانیم هم نرمافزار و هم سختافزار را اراعه دهیم و تلاش کردیم با شرکتهای VOD و سپس تولیدکنندگان تلویزیون همکاری کنیم. در این مسیر همکاری با گروه انتخاب یک نقطه عطف می بود و جهت رشد سریع تراکنش و کاربران دان شد.»
او چشمانداز دان را ساخت سکوی اتصال خانهها به زندگی هوشمند گفت و افزود: «مقصد ما این است که همه خانهها به دان تجهیزباشند و سرگرمی، خدمات خانه هوشمند و تجارت الکترونیکی خانوادهها بر این بستر شکل بگیرد.»
او در ادامه گفت: «اولین قدم در این راه ورود به ۵ میلیون خانه در یک بازه سهساله است که از طریق خدمات سرگرمی محقق میشود و سپس باقی خدمات از جمله تجارت و اخبار و توریسم هم بر این بستر در اختیار مردم قرار میگیرد.»
سجادی مدیرعامل پلتفرم دان با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی همکاری کسبوکارها در یک سال قبل، افزود: «تلاش داریم تا مسیر تازهای را در حوزه تبلیغات دیجیتال تشکیل کنیم.»
ربط با کاربر و دستیار«دانا»
«هادی روایی»، مدیر بازاریابی دان، پافشاری کرد که اولین تمرکز تیم روی کانالهای ارتباطی با کاربر بوده است: «قبل از این که کالسنتر به ترند شرکتها تبدیل شود، تیم کوچکی داشتیم که تماس خروجی با کاربران میگرفت تا بازخورد مستقیم بگیریم.»
او افزود: «بعدتر دستیار هوشمند دانا را راهاندازی کردیم تا استعداد منفعت گیری راحتتر شود. این چنین با خرید درونبرنامهای و خرید تکقسمتی اپیزودها، استعدادی جدیدی برای فیلمبازان تشکیل کردیم. دلنشین این که ۷۰ درصد کاربرانی که از این طریق خرید کردند، پیش از دان هیچ زمان خرید آنلاین محتوای سرگرمی نداشتند.»
محمدرضا خیردوش، مدیر گسترش کسبوکار دان، نیز از ظرفیتهای تبلیغاتی این پلتفرم او گفت: «ما میخواستیم یک درگاه تبلیغاتی روی تلویزیونها بسازیم. امروز این امکان وجود دارد که بنرهای شخصیسازیشده به کاربر نمایش داده شود.»
به حرف های او، زیرساخت تبلیغات بنری «دان» اکنون اعداد قابلتوجهی دارد: ۲۵ میلیون ایمپرشن بنر اول در یک ماه،۱۲ میلیون کلیک در ویترین، ۳۷ میلیون بازدید در اسکرینسیور، ۹۰۰ هزار کاربر فعال ماهانه، و ۱.۵ میلیون کاربر تلویزیونی.»
خیردوش اضافه کرد: «۵۰ هزار کاربر اندرویدباکس داریم. مزیت ما دسترسی گسترده به همه استانها و تبلیغات خلاقانه با تحلیل بومی است. از امسال، دان میتواند به همه کسبوکارها در همه حوزهها پشتیبانی کند.»
بر پایه این گزارش، «دان» پلتفرمی است که در عرصه هوشمندسازی تلویزیونهای های اندرویدی فعالیت میکند.
استارتاپ «دان» در سال ۱۳۹۵ با نام اولیه هوما کار خود را اغاز کرد و نخستین محصولش هم یک باکس اندروید می بود.
این پلتفرم در سال ۱۳۹۹ با تشکیل اولین باکس اختصاصی، همکاری خود را با نماوا اغاز کرد. در سال ۱۴۰۰ نیز لانچر هوما روی تلویزیونهای برند پارس، ایکسویژن و سپس اسنوا و دوو قرار گرفت. در سال ۱۴۰۳ نیز این استارتاپ بهصورت رسمی خود را به گفتن پلتفرم هوشمند همه ایرانی تلویزیونهای اندرویدی معارفه کرد و اکنون بیشتر از ۱.۵ میلیون کاربر از این پلتفرم منفعت گیری میکنند.
بر پایه گزارش سال ۱۴۰۳ دان، تعداد کاربر فعال ماهانه این پلتفرم به ۹۰۰ هزار نفر و خواست جستجوی محتوای روزانه در آن به ۱۵ هزار مورد رسیده است.

بر پایه این گزارش، ویترین صفحه مهم دان به ۱۲ میلیون کلیک در ماه و صفحه اسکرینسیور پلتفرم نیز به ۳۷ میلیون بازدید در ماه رسیده است.
دسته بنی مطالب
[ad_2]