یوتوب برچسبگذاری روی محتواهای خلقشده با هوش مصنوعی را اجباری میکند
[ad_1]
یوتوب طی ماههای آینده از رویکردهای جدیدی منفعت گیری خواهد کرد تا محتواهای تشکیلشده توسط هوش مصنوعی را برای کاربران خود اشکار کند.
پلتفرم ویدیویی متعلق به گوگل از زمانها قبل انتشار کردن محتواهای دستکاریشدهای را که میتواند علتگمراهی کاربران بشود و «خطر جدی بههمراه داشته باشد»، ممنوع کرده می بود. اما بر پایه بهروزرسانی تازه سیاستهای این شرکت، یوتوب طی ماههای آینده از محتواسازان میخواهد منفعت گیری از هوش مصنوعی در ویدیوهای خود را اشکار کنند که با وجود آن، یک برچسب روی این دسته از ویدیوها نمایش داده خواهد شد.
نحوه نمایش برچسب در یوتوب
یوتوب بهطور خاص این برنامه را برای «محتواهای تغییریافته یا مصنوعی که واقعگرایانه می باشند» و توسط ابزارهای هوش مصنوعی ساخته شدهاند، معارفه کرده است. این چنین برای «موضوعات حساس» همانند انتخابات، سلامت و موارد دیگر این برچسبها بهشکل برجستهتر نمایش داده خواهند شد. علاوهبراین، اگر محتواسازان به هر دلیلی محتوای خود را بهدرستی برچسبگذاری نکنند، یوتوب میتواند آن را حذف کند، درآمدزایی افراد را متوقف سازد یا حساب سازنده را تعلیق کند.
همزمان با افزایش محبوبیت ابزارهای هوش مصنوعی که ساخت عکس، ویدیو و صدا را سریع و آسانتر میکنند، سیاست تازه گوگل با مقصد جلوگیری از سردرگمی کاربران با محتواهای مصنوعی طراحی شده است.
یوتوب این چنین به کاربران این اجازه را میدهد که در صورت مشاهده ویدیویی که در آن چهره یک فرد مشهور توسط هوش مصنوعی همانندسازی شده است، آن را برای حذف گزارش کنند. این ویژگی برای آهنگسازان و خوانندگان سودمند خواهد می بود تا بتوانند با موسیقیهای تشکیلشده توسط هوش مصنوعی مقابله کنند. اغاز امسال آهنگی از دو خواننده مشهور، یعنی Drake و The Weekend در شبکههای اجتماعی انتشار شد که توسط هوش مصنوعی ساخته شده می بود.
قابلیت ابزارهای هوش مصنوعی برای تشکیل تصاویر، ویدیو و صدای افراد واقعی که از آن بهگفتن «دیپ فیک» یاد میبشود، در طول چند زمان قبل نگرانیهایی را در رابطه این فناوری بهوجود آورده است.
[ad_2]
منبع