آیا زبان طراحی او گفت و گو برانگیز بی ام و به فروش این برند پشتیبانی میکند؟
[ad_1]
بیشتر از سه سال از جنجالیشدن زبان طراحی بی ام و میگذرد؛ موضوعی که او گفت و گوهای بسیاری را در بین طرفداران و مشتریان در سراسر جهان به وجود آورد. این قضیه از ژوئن سال ۲۰۲۰ با اراعه نسل دوم سری ۴ با جلوپنجره بزرگ تازه اغاز شد که بازخوردهای منفی بسیاری داشت.
این خودروی اندازه متوسط چند ماه بعد از رونمایی بی ام و کانسپت ۴ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ از راه رسید. به حرف های این شرکت، سری ۴ تولیدی شامل بیشتر از ۸۰ درصد از عناصر طراحی کانسپت ازجمله جلوپنجره کلیوی بزرگ می بود.
اگر فرضیات خود را فقطً بر پایه قضاوت افکار عمومی قرار دهیم، گویا این تصمیم در طراحی سری ۴ یک ناکامی بوده است، اما درواقع اینطور نیست.
افزایش فروش با ظاهر تازه
این نوشته را میتوان با تحلیل آمار فروش این ماشین در سراسر جهان بهتر فهمیدن کرد. سال قبل، بی ام و نزدیک به ۱۴۶,۲۰۰ نسخه از مدل نسل جاری را در همه بازارها به فروش رساند. فروش سری ۴ که در مدلهای کوپه، کروکی، گرن کوپه چهاردر و i4 برقی تشکیل میبشود، نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش ۸۷ درصدی داشت. درواقع این مدل ششمین محصول پرفروش این شرکت است.
این انتقادها علتنشد طراحان بی ام و از اراعه مدلهایی با طراحی او گفت و گوبرانگیز دست بردارند. در نوامبر ۲۰۲۰، شاسیبلند بی ام و iX با ابعاد عجیبش معارفه شد. جلوپنجره بزرگ سری ۴ جنجالهایی به پا کرد، اما اولین شاسی بلند همه برقی بی ام و آشوب شدیدی در شبکههای اجتماعی به وجود آورد.

iX هیچ شباهتی با آنچه این برند تا آن زمان اراعه کرده می بود، نداشت. قضیه فقط اندازه جلوپنجره نبوده است، بلکه ابعاد کلی ماشین می بود که کاملاً با رقبای آن یعنی آئودیE-Tron و مرسدس بنز EQC تضاد داشت.
بااینوجود، iX در سال ۲۰۲۲ با ناکامی E-Tron یا همان Q8 E-Tron به پرفروشترین شاسی بلند بزرگ جهان تبدیل شد و به لیست پرفروشترین خودروهای شاسیبلند بزرگ کلاسیک دنیا راه یافت.
درحالیکه سری ۴ و iX تقریباً مدلهای تازهواردی در خانواده بی ام و محسوب میشدند، اما انتظار میرفت نسل هفتم مدل محبوب سری ۷ که در آوریل ۲۰۲۲ معارفه شد سبک طراحی محافظهکارانهتری را در پیش بگیرد.
زبان طراحی بی ام و، قمار بزرگ آلمانیها
در عوض، بی ام و طراحی زیاد متغیری را نسبت به نسل قبلی اراعه کرد. این طراحی از نظر عده بسیاری به اندازه سری ۴ جنجالی می بود. بی ام و با مقصد متمایزکردن این مدل و سلطه مجدد بر بازار این قسمت با وجود مرسدس بنز S کلاس، روی طراحی ظاهری جدیدی قمار کرد. اکنون بعد از گذشت یک سال از اراعه این محصول، به نظر میرسد که این ریسک جواب نداده است. بی ام و سری ۷ تا این مدت هم از نظر فروش در اروپا، آمریکا و چین از S کلاس عقبتر است.
تا سپتامبر ۲۰۲۳، بی ام و فقط ۳۷۰۰ نسخه از سری ۷ تازه در اروپا فروخت، در حالی که این رقم برای S کلاس تقریبا ۱۰۳۰۰ دستگاه می بود. در ایالات متحده، تقریبا به ازای هر دو S کلاس فقط یک سری ۷ به فروش رفته است. در چین، این نسبت زیاد تر است: یک بی ام و به ازای هر سه مرسدس. همین نوشته برایi7 و EQS نیز صدق میکند.

سپس بی ام و XM در سپتامبر ۲۰۲۲ از راه رسید. این ماشین بهخاطر طراحی غیرمعمول و اندازه بزرگش بهگفتن یک خودروی پرفورمنس، مورد انتقاد قرار گرفت. بااینوجود، بعد از ۷ ماه وجود این مدل در بازار، بی ام و ۴۸۰۰ دستگاه از آن را در سراسر جهان به فروش رسانده است. این شاسی بلند پنجمین مدل پرفروش M در اروپا و آمریکاست. علاوهبراین، XM از نظر فروش تا آخر ماه سپتامبر از لامبورگینی اوروس پیشی گرفته است. در این زمان، ۲۲۳۷ نسخه از XM در روبه رو ۱۴۸۱ نسخه از اوروس به فروش رسیده است.
[ad_2]
منبع