مبلغ عیدی کارگران و کارمندان در سال ۱۴۰۳؛ حداکثر سقف چقدر تعیین شد

مبلغ عیدی کارگران و کارمندان در سال ۱۴۰۳؛ حداکثر سقف چقدر تعیین شد

مبلغ عیدی کارگران و کارمندان در سال ۱۴۰۳؛ حداکثر سقف چقدر تعیین شد؟, تعیین میزان عیدی کارگران بر عهده شورای عالی کار است و رقم آن برای سال ۱۴۰۳ اعلام گردید.

بر این اساس، کلیه کارگران مشمول قانون کار در این سال حداقل ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عیدی از کارفرمایان خود دریافت خواهند کرد.\جزئیات محاسبه عیدی کارگران در ۱۴۰۳حداقل عیدی سال ۱۴۰۳ که کارگران در اسفند ماه ۱۴۰۲ دریافت میکنند، معادل ۱۰۶ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۶۸۰ ریال محاسبه شده است.

حداکثر عیدی نیز طبق روال متعارف، تا سه برابر حداقل دستمزد ماهانه یعنی نزدیک به ۱۵۹ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۲۰ ریال تعیین میشود.\عیدی کارکنان دولت چقدر است؟هیئت وزیران مقدار عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ را به طور علیالحساب، به مبلغ ۱۴ میلیون تومان مصوب کرده است.

این مبلغ بر پایه نظر سازمان اداری و استخدامی کشور و با مراعات ماده ۱۱۲ قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین گردیده است.\پیشبینی عیدی سال ۱۴۰۴شورای عالی کار در جلسه اخیر خود، مقدار عیدی کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۴ را به طور علیالحساب، به مبلغ ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین کرده است.

این فرمول در سالهای ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و سالهای آتی نیز ثابت مانده و تا ابلاغ قانون یا قسمتنامه جدیدی، تغییری نخواهد کرد.\پایه سنوات چقدر است؟پایه سنوات روزانه ۷۰ هزار ریال (معادل ۵۸۳ هزار و ۳۳۳ ریال در ماه) برای کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار تعیین شده که یک سال سابقه کار داشته باشند یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنوات در همان کارگاه گذشته باشد.

ادگی کلی، استعفای کارگر، اخراج کارگر، فوت کارگر بیمه شده و پایان قرارداد همکاری.

نحوه خاتمه همکاری در وجوب پرداخت سنوات تأثیری ندارد.\افراد مستثنی از دریافت سنواتحق سنوات به کلیه کارگران رسمی، غیررسمی،پارهوقت، تماموقت و قراردادی پرداخت میشود.

تنها استثنا، دانشجویان و دانشآموزانی هستند که در فصل تابستان به کار اشتغال یافتهاند؛ این گروه از افراد مشمول پرداخت سنوات نمیشوند.\مبلغ پایه سنوات در سال ۱۴۰۲برای کارگرانی که در سال ۱۴۰۲ یک سال سابقه کار داشتهاند، پایه سنوات ماهانه در کارگاههای بدون طبقهبندی مشاغل معادل ۲۱۰ هزار تومان بوده است. در کارگاههای مجری درجبندی مشاغل، پرداخت بر اساس جدول گروهبندی بیستگانه خاص صورت میگیرد.