طراحی تکراری اپل و سامسونگ یعنی عدم خلاقیت این دو کمپانی یا ملاحظات مالی؟
[ad_1]
اپل و سامسونگ رقابت زیاد بسیاری در بازار موبایل دارند و همین چندی پیش، اپل بالاخره توانست در رتبه یک تولیدکننده موبایل قرار گیرد و به سلطه چندین ساله رقیب کرهای خود آخر دهد. این دو اما در تکرار طراحی تلفنهای هوشمند خود نیز رقابت عجیبی دارند. رقابتی که به اندک تغییرات ممکن خلاصه شده و حتی اگر یکی به سراغ بدنه سرامیکی برود، آن یکی (همه میدانیم کدام) درجا همان جنس بدنه را برای پرچمدار بعدی خود انتخاب میکند. اما چی علتمیبشود طراحی این دو کمپانی بدون تحول باقی بماند؟
تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو
تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو
دلایل بسیاری وجود دارد که طراحی یک محصول با تحول هر نسل تفاوت نکند. یکی از این دلایل میتواند محدودیتهای تکنولوژی باشد. برای مثال نمایشگر که بزرگترین جز یک گوشی هوشمند به حساب میآید، جز تاشدن یا رولشدن راهحل فرد دیگر دارد؟ سامسونگ این کار را کرده و برای آن دسته از کاربران که خلاقیت خونشان کم شده، تلفنهای سری فولد و فلیپ را به وجود اورده است. اپل هم کلاً مسیر متغیری را پیش گرفته و با ویژن پرو، نوع فرد دیگر از پردازش محیطی را مقصد قرار داده است.
علت دیگر میتواند باتری باشد. باتری آخرین قطعه از هزاران قطعه حاضر در یک گوشی هوشمند است که طبق معمولً دچار تغییرات اساسی میبشود. سالیان سال است که تکنولوژی باتریها ثابت مانده یا تنها محدود به شدت شارژ و نهایتا چند لایه شدن آن شده. یقیناً از گوشه و کنار اخباری مبنی بر اختراع باتریهایی با دوام بالا و شارژدهی چندینساله به گوش میرسد اما تا این تکنولوژیها داخل تلفنهای روزمره کاربران بشود، سالها طول میکشد.

دلایل فرد دیگر نیز وجود دارد که طراحی این تلفنها ثابت مانده و دو بازیگر مهم دنیای موبایل همانند همتایان چینی خود هر ۳ ماه یک بار تغییرات طراحی را اعمال نمیکنند. در این ویدیوی دیجیاتو با جزئیات راجع به این موارد سخن بگویید کردهام. بعد دیدن آن خالی از لطف نیست.
[ad_2]
منبع